2012. június 23., szombat

Sajtból van a Hold, sajtból van a Hold..

Meleg van. Sőt, kánikula. Sőt, embertelen kánikula. Mit is főzzön ilyenkor az ember lánya? Levest, természetesen :)
Itt kell megjegyeznem, nem vagyok valami nagy leves-párti, kb. 3 levest tudok főzni, ez a zuram kedvence, a SAJTLEVES.

Hozzávalók:
  • 2 liter víz
  • 4 db leveskocka
  • 1,5 - 2 deci fehérbor
  • 2 deci tejszín
  • 2 deci tej
  • 2 csokor petrezselyem vagy 1 evőkanál szárított petrezselyem
  • 1 késhegynyi őrölt kömény vagy 1 teáskanál egész kömény
  • 20 deka sajt
  • reeeeeeeeeeeeeeengeteg kenyér/zsömle/kiflikocka
  • kevés vaj/margarin


Ez tipikusan az a fajta leves, ahol  az előkészítés kb. annyi ideig tart, mint a főzés. Fogunk egy kb. 5 literes fazekat, beleöntjük a 2 lityi vizet. A kenyeret/kiflit/zsömit (éppen mi van otthon) felkockázzuk, egy serpenyőben vajat olvasztunk, a kockákat megpirítjuk (én picit égetten szeretem). Eközben szimultán foglalkozunk a levesalappal is: az éppen forrni készülő vízbe beleejtegetjük a leveskockákat, megvárjuk még szépen elfő benne. (Kevésbé lusta szakácsok készíthetnek levesalapot is, de az nem az én világom. Hiába, lusta vagyok.)
Amíg megfő a "levesalap", addigra készen is vagyunk a zsömi stb. kockákkal. Kb. a kockák felét belekotorjuk a levesbe, ami alatt takarékra vesszük a gázt. Beleöntjük a bort, majd hagyjuk szétfődögélni a kockákat, ezzel besűrítve a levest. Én időnként meg szoktam kevergetni habverővel, úgy jobban szétjön a kenyérkocka. Van botturmixom is, de nem vagyunk jóban - egyszer akartam használni, és teleborította a konyhát a forró lötyivel.
Eközben a másik lángon elkészítjük a sajtot. Kis lábasban összeöntjük a tejszínt, a tejet és a köményt, feltesszük a gázra. Amíg melexik, lereszeljük a sajtot. A fenti csodaképen éppen ez a pillanatkép látható: bal oldal majdnem forr a tejes lötty, középen forrdogál a leves, jobb szélen a reszelt sajt.
Amikor felforrt a tejes tejszín, beleborítjuk a sajtot, és habverővel kevergetjük. Közben a szabad jobb kezünkkel megszórjuk jóóóóóóóóóóóó sok petrezselyemmel a levest. A sajtos tejes trutymákot (nyúlós lesz nagyon) belecsurgatjuk a levesbe. Összekeverjük, hagyjuk 2-3-at rottyanni, és már kész is, lehet tálalni. 

Én a következő gyönyörű tálalást tudtam összehozni:



Jó étvágyat mindenkinek, és HAJRÁ MUSTANGS! (Mondtam már, hogy megyünk a rájátszásba?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése